Apa itu SETIA ? =='

Setia? Hahaha. Bagiku sgt susah untuk memahami APA ITU SETIA? 7hari 7malam aku memikirkan perkataan SETIA nih. Hmm, agaknya aku belum tahu hal hal dunia nih. Okay, setelah 7hari 7malam aku berpikir akhirnya aku telah tahu apa itu SETIA. Okay, baharu tadi aku berjumpa dengan seorang ustaz yg sgt berpengalaman wlaupon umurnya masih muda. Aku cerita tntang diri aku yg tak tahu apa itu setia? Setelah berada dengannya hampir 1jam setengah, barulah aku tahu. SETIA nih byk maksod ruponyoo? Gedebushh! Ada jugak! Hahaha. SETIA pada yg satu, sama seperti kita sebagai umat islam yg setia pada Allah harus melakukan segala suruhannya dan meninggal segala larangannya. Semua orang tahu kan? Ustaz kata! SETIA pada kekasih mahupon isteri kita. Percaya kepadanya 100% dan tidak sangka buruk terhadapnya jika hendak kekal selama lamanya. Cinta memerlukan kepercayaan yg kuat antara 1 sama lain. Jika hilang kepercayaan, runtuhlah rumah tangga. Oleh itu, sayangilah kawan kawan mahupon aweks aweks korang sementara mereka masih hidup. Igt, hidup kita didunia hanyalah sementara. Manusia akan berpikiran negatif kemudian baru ke positif. Renung-renungkanlah. ( ;
Officially From Amir Syawal ;]

No comments:

Post a Comment